Hakuaika
3-4 tuntia/moduuli
sopimuksen mukaan
Paikka
LAB-ammattikorkeakoulun kampuksella, asiakkaan määrittämissä tiloissa tai verkossa
englanti suomi
Räätälöity koulutus
Oppimismenetelmät
Luennot ja harjoitukset
Kaikki tekoälyn ja koneoppimisen hyödyntämisestä kiinnostuneet
Sopimuksen mukaan

Road to Machine Learning – Kuinka käynnistää tekoälyn ja koneoppimisen hyödyntäminen yrityksessä

Onko yrityksesi jo pitkään miettinyt erilaisia datan keräämiseen, tallentamiseen ja hyödyntämiseen liittyviä kysymyksiä? Kiinnostaako yritystäsi, kuinka tekoälyä ja koneoppimista voisi hyödyntää omassa liiketoiminnassa, mutta ette ole varmoja mistä pitäisi lähteä liikkeelle? Tai oletteko yrityksenä jo ottaneet ensimmäiset askeleet tekoälyn ja koneoppimisen maailmaan, mutta ette ole saaneet siitä vielä riittävää hyötyä yrityksenne liiketoimintaan? Tämä useista eri moduuleista koostuva koulutuskokonaisuutenne on suunnattu juuri teille.

Koulutuksen jälkeen...

• yrityksellä on valmius lähteä hyödyntämään tekoälyä ja koneoppimista omassa liiketoiminnassaan sitä parhaiten hyödyttävällä tavalla omat resurssit huomioiden.

Sisältö

Koulutuskokonaisuus rakennetaan yrityksen tarpeiden mukaan ja siihen voi sisältyä joitakin tai kaikki seuraavista moduuleista:

• Datan mittaaminen, kerääminen ja tallentaminen, tietoturva ja standardiprotokollat: millaista dataa tarvitaan, miten sitä kerätään, millaisessa muodossa datan tulisi olla, kuinka sitä on turvallista säilyttää jne.
  • Prosessianalyysi: tunnistetaan, analysoidaan ja mitataan yrityksen prosesseja. Lopputuloksena on tietoon perustuva prosessimalli, joka visualisoi ja analysoi yrityksen prosessien kulkua (esim. mitkä prosessivaiheet kestävät liian kauan tai missä prosessin osissa vaatimustenmukaisuus ei toteudu).
  • Koneoppimisen perusteet ja hyödyt
  • Machine Learning for company needs: workhop, jossa keskustellaan tarkemmin yrityksen tarpeista, tulevaisuuden mahdollisuuksista ja mitä ne vaativat esim. datankeruulta ja mittaamiselta

Lisäksi teemme yrityksille räätälöitäviä lisämoduuleja, jotka muokataan tapauskohtaisesti joko edellä mainituista valmiista lisämoduuleista tai rakennetaan kokonaan asiakkaan tarpeiden / toiveiden mukaisesti.

Tarkemmat tiedot

koneoppiminen