Avointen ammattikorkeakouluopintojen kautta kuka tahansa voi kehittää itseään ja ammattitaitoaan ilman sitoutumista tutkinto-opiskeluun. Opintoihin voi ilmoittautua pohjakoulutuksesta ja iästä riippumatta.

1. Monialaisuus

LAB-ammattikorkeakoulun avoimessa AMK:ssa voit opiskella useiden eri koulutusalojen kursseja. Kattavasta tarjonnasta löytyy niin sosiaali- ja terveysalan, tekniikan, liiketalouden, hotelli-, ravintola- ja matkailualan sekä muotoilun, kuvataiteen ja visuaalisen viestinnän tutkintoihin sisältyviä opintojaksoja, kieliopintoja unohtamatta.

2. Joustavuus

Opintopisteet, opiskelumuodot ja suoritusaikataulu nousevat merkittävään asemaan, kun puhutaan työn, opiskelun ja vapaa-ajan yhdistämisestä. LABin avoimessa AMK:ssa kursseja on tarjolla ympäri vuoden ja voit suorittaa joko yksittäisiä opintojaksoja tai laajempia kokonaisuuksia tarpeesi ja tilanteesi mukaisesti.

Valikoimassa on runsaasti erilaisia verkkokursseja, joille voit osallistua kätevästi sijainnistasi riippumatta.

HOP ON -muotoiset verkkokurssit voit suorittaa itsellesi sopivaan tahtiin tietyn ajanjakson sisällä.

3. Ajankohtaisuus

Lappeenrannassa ja Lahdessa toimiva LAB syntyi halusta uudistaa korkeakoulutusta ja työelämää – tehdä työstä merkityksellisempää. Ammattikorkeakoulun aktiivinen vuorovaikutus yritysten kanssa takaa sen, että tarjolla olevat koulutukset ovat ajan hermolla ja vastaavat työelämän tarpeisiin.

Opiskelu on investointi omaan osaamiseen

Vaikka opiskelu avoimessa AMK:ssa on maksullista, ei itseensä ja omaan osaamiseen investoiminen koskaan mene hukkaan. Mikäli hakeudut myöhemmin opiskelemaan saman alan tutkintoon johtavaan koulutukseen, voidaan aiemmin suoritetut avoimet opintojaksot lukea hyväksesi.

Sen lisäksi, että kasvatat tietopääomaasi ja laajennat osaamistasi, avoimista korkeakouluopinnoista voi olla käytännön hyötyä myöhemmässä elämänvaiheessa.