Miten hakeuduit täydennyskoulutukseen?

Etsin alun perin pääkaupunkiseudulta täydennyskoulutusta, johon sisältyisi ulkomailla toteutettava opiskelujakso. Koronapandemian myötä matkustamista rajoitettiin, joten ryhdyin tutkimaan muita, tuolloin täysin etänä opiskeltavia vaihtoehtoja.

Löysin Innovaatiojohtamisen asiantuntijaohjelman äärelle hakukoneen kautta, sillä muutamat kollegani olivat maininneet opiskelleensa LUTissa.

Mitä pidit innovaatiojohtamisen opinnoista?

Innovaatiojohtamisen asiantuntijaohjelma oli sisällöllisesti ja aikataulullisesti itselleni paras mahdollinen paketti. Odotukseni lunastaneet opinnot kattoivat juuri niitä asioita, joista halusin oppia lisää. Innovaatiojohtamista käsiteltiin kestävän liiketoiminnan viitekehyksessä, millä on selvästi tärkeä rooli yliopiston tutkimuksessa. Se on LUTin dna:ssa.

Sain innovaatiojohtamisen asiantuntijaohjelmasta todella hyviä näkökulmia siihen, kuinka innovaatio viedään kestävän liiketoiminnan muotoon ja tukemaan sitä.

Mikä koulutuksessa oli mielestäsi parasta?

LUTin täydennyskoulutuksen vahvuus on tarkkaan mietitty sisältö ja huippuprofessorit. He opettivat innovaatiojohtamista suurella sydämellä ja korkeatasoisesti oikeiden työelämän esimerkkien kautta.

Tein harjoitustyöt omaan työhöni liittyen, sillä halusin soveltaa oppeja käytännössä jo opintojen aikana. Tutkin esimerkiksi sitä, kuinka voin omassa työssäni vastata asiakkaiden kestävän kehityksen tavoitteisiin innovaatioita hyödyntämällä.

Oli kiinnostavaa opiskella porukassa, jossa oli mahtava läpileikkaus eri alojen asiantuntijoita.

Etäopinnot etätöiden ohessa vaativat ponnisteluja, mutta korona-aikana oli myös hyvä, kun oli muutakin tekemistä. Verkostoiduimme opiskelukaverien kesken LinkedInissä ja on kiva nähdä, miten jokainen toteuttaa omaa agendaansa opintojen jälkeen.

Kenelle suosittelet innovaatiojohtamisen opintoja?

Innovaatiojohtamiseen panostaminen on yrityksen elinehto alasta riippumatta, ja paine kestäviin muutoksiin on suuri. Suosittelen Innovaatiojohtamisen asiantuntijaohjelmaa kaikille, jotka miettivät kestävän kehityksen sulauttamista luontevaksi osaksi liiketoimintaa. Aion myös itse jatkaa ymmärrykseni syventämistä aiheen tiimoilta.

”Opiskelu Innovaatiojohtamisen asiantuntijaohjelmassa oli äärimmäisen antoisaa. Pääsin toteuttamaan opittua käytännössä jo opintojen aikana, sillä tein harjoitustyöt omaan työhöni liittyen.”
Mari Alho
Senior Partner Development Manager, Microsoft Oy